fredag 19 oktober 2012

Historien om Alva!

Grön: Alva.  Blå: Pappan.  Röd: Barnet Esmeralda.  Svart: Berättare.
Här börjar historien om Alva. Hon och hennes pojkvän
ville ha ett barn tillsammans så dom testade.

Älskar dig.     Älskar dig med.

Efter några dagar så hade dom bråkat. Pappan blev så arg
så att han gjorde slut och flyttade.




Alva blev jätteledsen. Hon stog varje dag vid fönstret.
Varför lämnade du mig? Varför?
Jaha nu är man gravid. Jag som inte vet nåt om graviditet.

Så bra att Kristina lånade mig en graviditetsbok.

Helt plötsligt en dag gjorde det jätteont i magen! Bebisen
var på väg.
Aaaajjj!! Barnet kommer!!!!
Jaha nu fick jag mitt barn som jag längtat efter. Även fast 
pappan inte är här ska jag ta hand om dig Esmeralda.

Dadda! Älskar dig mamma.  Älskar dig med Esmeralda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar